La castanyada aplega 200 persones al casal parroquial de Llerona

Prop de dues-centes persones van celebrar dimarts la castanyada al casal parroquial de Llerona. El Grup de Muntanya de la parròquia va organitzar un acte molt senzill amb línia de recuperar tradicions i proposar espais de trobada social i cultural. L’acte va comptar amb la col·laboració de Festes Laurona i del bar-braseria Nou Casal, que van facilitar la logística.

Amb un senzill foc a terra, vi bo i castanyes i moniatos per a tothom es va aconseguir l’objectiu proposat. Els més petits es van endur a casa un record d’aquesta castanyada 2017: un joc de taula amb motius de tardor que van poder elaborar ells mateixos durant el taller infantil. Tampoc no hi va faltar la castanyera. En aquesta ocasió van ser dues les dones que van posar-se a la pell d’aquest ofici de temporada.

La vetlla de Tots Sants està lligada amb la tradició de menjar castanyes. Té l’origen en una antiga festa ritual funerària. Durant la llarga nit en què es vetllen els difunts, per passar el fred de novembre, la gent cuinava menges molt calòriques, com són els panallets, les castanyes i els moniatos.